| Tantárgy neve: Projekt feladat B | Tantárgy Neptun kódja: Nappali: GEGTT342M Levelező: GEGTT342ML Tárgyfelelős intézet: GTI - Gyártástudományi Intézet | 
| Tantárgyelem: S | |
| Tárgyfelelős: Dr. Varga Gyula - egyetemi docens | |
| Közreműködő oktató(k): Monostoriné Hörcsik Renáta, tanársegéd | |
| Javasolt félév: 3 | Előfeltétel: | 
| Óraszám/hét: Gyakorlat (nappali): 2 Gyakorlat (levelező): 8 | Számonkérés módja: gyakorlati jegy | 
| Kreditpont: 3 | Munkarend: Nappali+Levelező | 
| Tantárgy feladata és célja: A hallgatók személyre szabott feladatot kapnak, melynek kidolgozása során ki tell térniük a műszaki és minőségi előírások, követelmények kielégítésére alkalmazott módszerekre, speciális megoldásokra. Tudás: Ismeri a műszaki szakterület alapvető jelentőségű elméleteit, összefüggéseit és az ezeket felépítő terminológiát. Képesség: Képes az adott műszaki szakterület elméleteit és az azokkal összefüggő terminológiát a problémák megoldásakor innovatív módon alkalmazni. Attitűd: Törekszik a minőségi követelmények betartására és betartatására. Autonomia és felelősség: Önállóan képes mérnöki feladatok megoldására. | |
| Tárgy tematikus leírása: A hallgatók egyénre szabott feladatot kapnak, mely lehet egy bázisvállalatnál kapott létező konstrukció is. A tervezési feladat tartalmazza a konstrukció elemzését (funkcióvizsgálat, üzemeltetés, az alkatrészre vonatkozó minőségi követelmények számbavétele, a szükséges módosítások, kiegészítések dokumentálása) és a minőségirányítással kapcsolatos tevékenységek tervezését, részletes tervezési dokumentációk elkészítését (az előállítandó alkatrész minőségellenőrzési folyamatának ellenőrzési tervben való rögzítése, az idegenáru átvételtől kezdődően a végátvételig). A termék-előállítással kapcsolatos alkalmasságvizsgálatok* (mérőeszköz-, gép-, ill. gyártási folyamat) megtervezése. A termék-előállítási folyamatban keletkező esetleges hibaokok elemzése/megelőzése a korábban tanult módszerek valamelyikének alkalmazásával. Előnyös lehet, ha a kiadott feladat a hallgató számára ismert, ezért célszerű az alapképzésben elkészített szakdolgozat témájának újragondolása, a megoldás továbbfejlesztése. | |
| Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Nappali): | |
| Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Levelező): | |
| Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Nappali): 1-től 5-ig terjedő osztályzat | |
| Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Levelező): 1-től 5-ig terjedő osztályzat | |
| Kötelező irodalom: | |
| Ajánlott irodalom: 1.       Stamatis, D. H.: Failure Mode and Effect Analysis: FMEA From Theory to Execution, Second Edition, ISBN 978-0-87389-598-9, 2003 | |