Tantárgy neve: Játék prototípusok |
Tantárgy Neptun kódja: Nappali: GEIIT110-B Tárgyfelelős intézet: INF - Informatikai Intézet |
Tantárgyelem: A_V1 | |
Tárgyfelelős: Dr. Nehéz Károly - egyetemi docens | |
Közreműködő oktató(k): | |
Javasolt félév: 5 | Előfeltétel:- |
Óraszám/hét: Gyakorlat (nappali): 4 | Számonkérés módja: gyakorlati jegy |
Kreditpont: 5 | Munkarend: Nappali |
Tantárgy feladata és célja: kurzuson belül a hallgatók megismerkedhetnek a játékprototipizálás alapjaival. Elsajátíthatják Tudás: Rendelkezik az informatikai szakterület megfelelő szakspecifikus eszközeinek ismeretével az eszközök kiválasztásához és a feladatok elvégzéséhez, különösen - specializációjának megfelelően - az alábbi területeken: számítógépes grafika, szakértői rendszerek, multimédia alkalmazások, numerikus számítási rendszerek, térinformatika, információbiztonság, adatbázis kezelő rendszerek. Az angol nyelvtudása eléri a képzéshez, az angol nyelvű szakirodalom megismeréséhez, a szakszöveg megértéshez, feldolgozásához, és a szakképzettséggel ellátható szakmai feladatokhoz elvégzéséhez szükséges, valamint a folyamatos szakmai önképzéshez szükséges szintet. Képesség: Képes az informatika formális modelljeinek alkalmazására. Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni algoritmusok tervezésére, elemzésére és implementálására a legfontosabb programozási paradigmák figyelembe vételével. Képes az informatikai szakterület tudásanyagát alkalmazni meglévő rendszertervek értelmezése és szoftverfejlesztési módszertanok és technológiák alkalmazása során, különös tekintettel a projekt munkában történő szoftverfejlesztésre, dokumentálásra, tesztelésre, kódminőség ellenőrzésre, validálásra. Attitűd: Vállalja és hitelesen képviseli informatikai szakterülete szakmai alapelveit. Törekszik a folyamatos szakmai képzésre és általános önképzésre. Autonomia és felelősség: Felelősséget vállal szakmai tevékenységéért. Felelősséggel dönt saját tudásának fejlesztéséről és karrierjének építéséről. | |
Tárgy tematikus leírása: Hogyan prototipizálunk gyorsan és hatékonyan? A 4 alapvető játék elem megjelenése a játékban. | |
Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Nappali): A hallgatók csoportosan elvégezhető féléves feladatot kapnak. Tipikusan valamilyen összetettebb játék teljes prototípusának elkészítése és dokumentálása. Az aláírás megszerzésének függvénye e feladat megfelelő minőségű elkészítése, melyet az oktató(k) értékelnek. | |
Félévközi számonkérés módja és az aláírás megszerzésének feltétele (Levelező): | |
Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Nappali): | |
Gyakorlati jegy / kollokvium teljesítésének módja, értékelése (Levelező): | |
Kötelező irodalom: 1. Tracy Fullerton, Chris Swain: Game Design Workshop: Designing, Prototyping, & Playtesting | |
Ajánlott irodalom: 1. Andrew Mayer: Making Games Better: The Art and Process of Game Design and Development, 2016 |