Mercedes - Knorr-Bremse - Hilti Tanulmányúton jártak hallgatóink és kollégáink
Kecskemét neve egyre gyakrabban fordul elő a híradásokban. 2018. február 9-én egy busznyi hallgató, főként járműmérnök, továbbá mechatronikus és vegyipari gépész indult útnak, hogy meglátogasson ott három gyárat.
Az első gyár a Hilti volt (www.hilti.hu) . A Liechtensteinben bejegyzett cég főként kézi szerszámokat, fúró és rögzítő elemeket gyárt. Érdekes volt látni a sokszor egész nagyméretű, nagy szívósságú és nagy felületi keménységű szerszámok gyártását. A cég termékei üzletben nem vásárolhatók meg, ügynöki hálózat keretében értékesítenek.
A második gyár a Knorr-Bremse (www.knorr-bremse.hu). A Knorr-Bremse konszern müncheni székhelyével a vasúti és haszongépjármű rendszerekhez gyártott fékrendszerek területén világszerte vezető gyártónak számít. A konszern 2017-ben 6,24 milliárdos forgalmat bonyolított le, és világszerte körülbelül 28.000 alkalmazottat foglalkoztat. Megnéztük részletesen a tesztelést is, ahol például 2 hét alatt annyi hatás éri a terméket, mint élete során talán összesen sem.
A harmadik gyár a Mercedes-Benz (www.gyar.mercedes-benz.hu/index.php/hu). Jelenleg három gépkocsit gyártanak: a B-osztály mellett az összes CLA és CLA Shooting Brake típusokat, további beruházással a negyedik gépkocsi (az új A osztály) gyártása is be fog indulni 2018-ban. Végig néztük a teljes gyártást a festésen kívül. A présüzemben fémlemezekből, illetve tekercsekből 20.000 kN maximális préserővel karosszériaelemeket állítanak elő. A préselt karosszériaelemeket a logisztika ezután a karosszériaüzembe, közvetlenül a gyártósorhoz, vagy egy köztes raktárba szállítja. Karosszériaüzemben multifunkciós robotok különböző illesztési technikákkal, pl: klincseléssel, ragasztással, hegesztéssel és préseléssel összeillesztik a karosszériát. Elkészül az úgynevezett „nyers” karosszéria. A felületkezelő üzemben speciális előkezelés és tisztítás után felkerülnek a karosszériára a különböző lakkrétegek. Az összeszerelő üzemben beépítik az autó valamennyi belső elemét, illetve itt kapja meg az autó a komplett vezérlést is. Az összeszerelő üzemben már a kész autó gurul le a gyártósorról. A honlapon virtuális gyárlátogatásra is van lehetőség.
A hallgatói visszajelzések:
„Ami a legjobban tetszett a tanulmányútban hogy gyakorlatilag fillérekért jó tapasztalatokhoz juthattam és kellemes kikapcsolódásban vehettem részt.”
„Kaptam egy kis rálátást ami segít akkor is ha majd munkavállalásra kerül sor, valamint láttam hol tartunk, hova kell fejlődnöm szakmailag.”
Ezúton is köszönjük a MEOF alapítvány és a GÉIK HÖK támogatását.
Dr. Jármai Károly a járműmérnök szak felelőse
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Megosztás Google Plus-on Vissza