Tájékoztató a Bevezetés a virtuális valóságba c. szabadon választható tantárgyhoz
nappali tagozatos mérnökinformatikus, gazdaságinformatikus, programtervező informatikus és járműmérnök BSc hallgatók számára
Tárgyjegyző: Lajos Sándor mesteroktató
A tantárgy lezárásának módja:
A hallgatók a tárgyat 4 óra gyakorlat leckekönyvi bejegyzéssel hallgatják. A félévet aláírás és gyakorlati jegy zárja.
A félév elismerésének, az aláírás megszerzésének feltételei:
- egy kiadott feladatnak legalább elégséges szinten, előírt határidőre való beadása,
- az előadások és gyakorlatok rendszeres látogatása.
A HKR 48. § (5) bekezdése értelmében, előadások esetén 40 %-ot (6 előadás), gyakorlatok esetén 30 %-ot (4 gyakorlat) meghaladó igazolatlan hiányzás esetén a tanszék kezdeményezi az aláírás végleges megtagadását. A végleges aláírás megtagadás bejegyzése után a hallgató a mulasztását nem pótolhatja, ismételten fel kell vennie és le kell hallgatnia a tantárgyat ahhoz, hogy az aláírást megszerezze.
A feladatok ki- és beadásának időpontja, értékelésének módja:
A hallgató a feladatot gyakorlatvezetőjétől kapja, és neki adja be. Törekszünk arra, hogy a feladat kapcsolódjék valamely más tárgyból kapott feladathoz. Az elégséges szint azt jelenti, hogy a megoldás elvi hibát nem tartalmaz, a program működőképes, áttekinthető, követhető, valamint a hallgató ismertetni és indokolni tudja megoldását. A gyakorlati jegy a feladatra kapott osztályzat.
A feladat pótlásának feltételei:
Azoknak a hallgatóknak, akik nem szerezték meg az aláírást, a hiányzó feladatot pótolniuk kell az engedélyezett időpontig.
ÜTEMTERV
Hét | Gyakorlat |
1. | Ismerkedés a különféle VR hardver eszközökkel, telepítés, konfigurálás, használat. |
2. | A Simlab VR Studio és a SimLab VR Viewer letöltése, telepítése. SimLab fiók létrehozása, a szoftverek használatbavétele, a különféle könyvtárak telepítése. |
3. | Modellek importálása, beépített modellezési eszközök használata. Modellek transzformációja, elhelyezése a VR színtérben. Geometriai műveletek. |
4. | Környezeti beállítások (megvilágítás, háttér). Kezdőpozíció beállítása. Színtér mentése, exportálása és megjelenítése különféle hardver eszközökön. |
5. | Különféle könyvtárak használata. Anyagjellemzők beállítása (különféle textúrák, színek, fényvisszaverési tulajdonságok). |
6. | Animációk, szekvenciák, színtér állapotok. |
7. | Interaktív színterek létrehozása (megfogás, kattintás). |
8. | Oktatási szünet |
9. | Interakciók létrehozása programozás nélkül. Speciális VR effektek. |
10. | C# áttekintése, a Unity szerkesztő, Asset-ek, constraint-ek, fények, kamerák, fizika kezelése |
11. | Szkriptek írása, GameObject, komponens tulajdonságok és műveletek |
12. | Eseménykezelés, interakciók, állapotgép modell, egyszerű NPC készítése |
13. | Procedurális generálás, részecskerendszerek, AI implementáció |
14. | Feladatbeadás |