2013. június 7. (péntek) 23:20

Archívum 2

miskolci egyetem anno.jpgKorábbi híreink archívuma (2003-2012).

Formatervező, termékmérnök és menedzser államvizsga
2012. június 11.

Leonardo da Vinci kiállítás, Debrecen

Kirándulás Szlovákiában
2005. április 13-15.

2005 áprilisában újabb tanulmányi kiránduláson vehettek részt hallgatóink és oktatóink, melynek keretein belül számos kultúrtörténeti nevezetességet és technikai érdekességet kerestünk fel Szlovákiában. Többek között jártunk Kassán, Rozsnyón, Poprádon és az alacsony Tátrában, felkerestük a Betléri kastélyt és a Krasznahorkai várat, de kirándulást tettünk Hradok aragonit barlangjához is. A kiránduláshoz tudományos konferenciai is kapcsolódott, ahol a tanszék demonstrátorai mutatkozhattak be egy-egy érdekes témakörben.

További képek

Tanulmányi kirándulás (Sátoraljaújhely, Sárospatak)
2004. november 06.

2004. novemberében a sátoraljaújhelyi Certa üzemét kerestük fel, mely az Elzett vállalat jogutódja. A cég fő profilja a precíziós illetve nyomás alatti öntés. Ennek megfelelően láthattunk a boltokból és otthonokból jól ismert zárakat, kilincseket illetve közelebbről megismerkedhettünk azok gyártási folyamataival, a precíziós öntés technológiájával és a utólagos megmunkálás lehetőségeivel. Ezután egy közös ebédet követően a Sárospataki várat látogattuk meg, ahol hazánk történelméről tudhattunk meg többet.

Géptervező államvizsga
2004. június 17.

Kirándulás Ózdra
2004. február 25.

Ózdnak, mint dinamikusan fejlődő városnak, egyre nagyobb szüksége van jól képzett gépészmérnökökre. A 2004 februárjában tett tanulmányi kiránduláson a két legjelentősebb ottani céget látogattuk meg. Az Ózdi Acélmûvek Kft illetve a General Electric Consumer & Industrial üzemeiben tett látogatásunk során is több állásajánlatot kaptunk. Mindemellett hallgatóink számára fontos, hogy időről időre betekintést nyerjenek a hazai iparba.

További képek

Terméktervezők féléves beszámolója Formatan c. tantárgyból
2003. december 9.

Tudományos Diákköri Konferencia, Géptervezés Szekció
2003. december 1.

Egyetemünkön minden évben megrendezésre kerül a Tudományos Diákköri Konferencia, melyen kiemelkedő hallgatóink beszámolhatnak elért eredményeikről és ezen a fórumon dől el az is, ki szerepelhet az országos versenyen.

Kirándulás Grácon
2003. október 8-10 .

2003/2004. tanév őszi félévében ellátogattunk Dunaszegen a Stabil Gépek Múzeumába, megnéztük Győrön az AUDI motor és autógyárat, majd a Pannonhalmi Apátságot. Grácban (Ausztria) a híres fegyvermúzeum és a Schloß-berg volt a fő program, ezután Szombathelyen a Lamellen und Kuplungen autóalkatrész gyártó üzeme zárta a tanulmányi kirándulást.