1. Autómosó szimuláció
    matematikai rész Egy autómosó modelljének számítógépes működtetése, működési jellemzők, statisztikák, grafikonok készítése. Paraméterezhetőség biztosítása.
    programozási rész A szimulációs program elkészítése olyan formában, hogy azt demonstrációs céllal az oktatásban használni lehessen. A program felépítése és dokumentációja tükrözze a főbb programtervezési elveket.
  2. Buszjárat szimuláció
    matematikai rész Egy autóbuszvonalon közlekedő autóbusz útjának modellezése és szimulálása, a modell számítógépes működtetése, működési jellemzők, statisztikák, grafikonok készítése. Paraméterezhetőség biztosítása.
    programozási rész A szimulációs program elkészítése olyan formában, hogy azt demonstrációs céllal az oktatásban használni lehessen. A program felépítése és dokumentációja tükrözze a főbb programtervezési elveket.
  3. Kullback eltérések konvergenciájának szimulációs tesztjei
    matematikai rész A feladat egy keretprogram létrehozása, amellyel különböző, előírt módon képzett valószínűség-eloszlások sorozata és a határeloszlás közötti eltérési mérőszám viselkedését tanulmányozhatjuk véletlen számokkal történő modellezés által. Tág tere van a táblázatok, grafikonok kezelésének és az esetleges interaktivitásnak.
    programozási rész Program elkészítése. A program felépítése és dokumentációja tükrözze a főbb programtervezési elveket.
  4. Programhibák és input eloszlások hatása programtesztekre
    matematikai rész A feladat különböző, előírt jellegű, tipikusnak nevezhető programhibák és a véletlen számokon alapuló, teszteléshez használt input eloszlások esetén a döntési szabály (entrópia - inakkurancia vizsgálat) viselkedésének jellemzése táblázatok, grafikonok által intelligens felhasználói felülettel.
    programozási rész Program elkészítése. A program felépítése és dokumentációja tükrözze a főbb programtervezési elveket.
  5. Szópóker játék
    matematikai rész Az ismert szópóker szókitaláló játékra program készítése. A feladat a játék modelljének kialakítása, tanuló típusú gyors stratégia kialakítása, mintamondatokkal, csalás leleplezési lehetőséggel. A számítógépes program elkészítése. Paraméterezhetőség biztosítása.
    programozási rész A játékprogram elkészítése olyan formában, hogy azt demonstrációs céllal az oktatásban használni lehessen. A program felépítése és dokumentációja tükrözze a főbb programtervezési elveket.
  6. Fordítóprogram egy miniatűr magasszintű programnyelvhez - kiadva!
    matematikai rész Egy miniatűr magasszintű programnyelvhez fordítóprogram (compiler) készítése, amely assembly nyelvre fordít. Célszerű lenne a Fordítóprogramok tárgy keretén belül bemutatott PL/ 0 nyelv és az Intel processzor (TASM) esetét venni, mivel így oktatási demonstrációs célra is felhasználható lenne a szakdolgozat.
    programozási rész Program elkészítése. A program felépítése és dokumentációja tükrözze a főbb programtervezési elveket. Legyen lehetőség a fordítás menetének részletező kiíratására is.
  7. Malomjáték - kiadva!
    matematikai rész A Malomjáték számítógépes modelljének kialakítása, jó hatékonyságú játék stratégia kidolgozása.
    programozási rész A játékhoz interaktív, grafikus program készítése olyan formában, hogy azt demonstrációs céllal az oktatásban használni lehessen. A program felépítése és dokumentációja tükrözze a főbb programtervezési elveket.
  8. Raktár szimuláció - kiadva!
    matematikai rész Egy áruraktár modelljének kialakítása, számítógépes működtetése, működési jellemzők, statisztikák, grafikonok készítése. A raktárba be- és kiszállítások történnek véletlenszerűen. Rendelési stratégia kialakítása. Paraméterezhetőség biztosítása.
    programozási rész A szimulációs program elkészítése olyan formában, hogy azt demonstrációs céllal az oktatásban használni lehessen. A program felépítése és dokumentációja tükrözze a főbb programtervezési elveket.